I manges ører er telemarketing lig med gentagne telefonopringninger på ubelejlige tidspunkter, der forsøger at sælge produkter, der ofte slet ikke er relevante. Men det er efterhånden fortid. Telemarketing er og kan meget mere end at skyde med spredehagl og kontakte mere eller mindre tilfælde forbrugere – og det er alt det andet, der for alvor kan give gevinst for dig, din virksomhed og dine kunder.

Tag kontakt til eksisterende kunder
Et af de områder, hvor telemarketing virkelig kan gøre en forskel for din virksomhed, er kontakten til dine eksisterende kunder. Det er altid en god idé at holde sig ajour med sine kunders behov og ønsker, for de vil ofte ændre sig over tid. Derfor kan det godt betale sig at prioritere at være i kontakt med kunderne, for på den måde at tilbyde dem mere målrettede produkter og på den måde skabe merværdi for dem og øget omsætning for dig.

Det er selvfølgelig et enormt arbejde at skulle igennem et helt køberkartotek, så derfor vil det være en god investering at alliere sig med et telemarketingbureau, som er specialiseret i denne form for kundekontakt, og som kan udføre opgaven for dig.

Business to business-kontakt
Hvis dine kunder primært består af andre virksomheder, kan du også have stor glæde af et samarbejde med et telemarketingbureau. Et sådant bureau kan sørge for, at din kundedatabase altid er fuldstændigt optimeret og segmenteret, så du nemt og hurtigt kan vurdere, hvor det kan betale sig at lægge en indsats i forhold til salg af et givent produkt. På den måde sparer du dig selv og din virksomhed for at bruge marketingresurser på virksomheder, der slet ikke er i målgruppen for jeres produkt – og det er noget, der kan ses på budgetterne.

LÆS OGSÅ:
3 gode grunde til at bo i bofællesskab

Nogle telemarketingbureauer kan endda hjælpe med at præsentere nye produkter for potentielle interessenter. Ved at fremsende materiale til potentielle købere kan din virksomhed få en fornemmelse af, hvor det kan betale sig at sætte kræfterne ind, samtidig med at jeres kunder ikke føler sig overrendt med henvendelser, men kun får dem, der er helt skræddersyet til lige præcis dem.

Du kan læse mere om de telemarketingservices, der kan være relevante for din virksomhed, og blive meget klogere på, hvad telemarketing er for en størrelse, ved at klikke her. Og så er det ellers bare om at få endnu mere ud af det potentiale, din virksomhed har.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here