Salon Klippe-Galleriet ligger på Boulevarden 33, og i 1994 overtog Joan Ravnholt Thykjær salonen, som hun siden da har drevet med stor succes – og med mange trofaste kunder. Joan Thykjær er alene i salonen – og det gør noget ved stemningen. Der er god tid. Både til en snak, en hverdagspause og en professionel frisøroplevelse. Fagligt handler det om en god, grundig og klædelig klipning – og om kompetent rådgivning i forhold til dig og dit hår. ”De individuelle linjer vi er skabt med, kan gøre meget for vores personlige look. Ved at klippe og style optimalt efter disse linjer, kan der fremhæves eller nedtones til et ønsket resultat, og det er netop det der gør dig til en individuel personlighed,” siger Joan Thykjær

Når fagligheden er i orden, handler det om den menneskelige relation, der betyder, at du som kunde får en oplevelse af en ”hverdagspause” – tid til at læse en god bog, et magasin, nyde afslapningen – eller modsat: at få vendt hverdagen med et menneske, der er både nærværende og indstillet på dit behov. Stemningen i Klippe-Galleriet er både afslappet og imødekommende. Kunderne får tilbudt varme drikke, vand og lidt sødt – og i det hyggelige hjørne, hvor du kan læse magasiner hvis du er for tidligt på den, er der installeret terapi-lys – der har en positiv indvirkning på dit mentale velvære. Joan Thykjær sætter god tid af til den enkelte kunde, og hun er altid velforberedt og oplagt. Udgangspunktet er altid den gode klipning. Joan Thykjær er en erfaren frisør, og for hende er det væsentligt at både faglighed, service og produkter er i orden.

LÆS OGSÅ:
Iværksættereventyret, det blev til en solid og sund virksomhed

Hos Klippe-Galleriet får du således tilbud om en gratis tilretning efter en klip, du kan købe sunde og parabenefri produkter, og som noget helt særligt, kan du i salonen medbringe din egen rengjorte shampoo-flaske og købe en genopfyldning af en neutral frisørshampoo til en favorabel pris. Min opgave er, at imødekomme kundens ønsker og behov. Jeg skal udføre en frisørfaglig opgave, der gør kunden tilfreds og glad og dernæst skal jeg give dem plads til at være i salonen på den måde de ønsker det. Jeg lytter meget til mine kunder og deres ønsker og så giver jeg dem et ærligt svar – hvis de ønsker det,” siger hun. Den typiske kunde i Klippe-Galleriet er 25 plus. De fleste er kvinder omkring de fyrre, og så befinder både mænd og børn sig også godt i salonen, og så har Joan mange faste kunder. Det borger for kvaliteten og kompetencen – og så er det en rigtig god forudsætning for kunden, der ønsker det optimale ud af et frisørbesøg. Når frisøren kender sine kunder og deres stil, kan hun hver gang klippe optimalt. En lille forskel i klipningen kan ofte gøre en stor forskel i helhedsindtrykket.

”Jeg ser det som en frisørs pligt, at oplyse og vejlede kunden i forhold til form, farve og linjer,” siger Joan. ”Den del er der altid sat tid af til hos mig, og jeg gør mit ypperste for at finde kundens – også – utalte ønsker.

LÆS OGSÅ:
Google får stor konkurrence på nettet

Et smukt hår og en klædelig frisure betyder meget for dit velbefindende. Du er kunden, og for dig må det handle om, at finde en salon, hvor frisøren er så engageret i sit fag, at det gode resultat gør en forskel for dem – ikke kun for dig. Joan Thykjær er sådan en frisør. Hun har kunder nok, og selvom hun kunne udvide åbningstiderne og tage flere ind, så gør hun det ikke. Hun har skabt en dagligdag i salonen, der er optimal for både hende og kunderne. Hun er oplagt mandag morgen – og det er hun stadig fredag eftermiddag. Regnskaberne og rengøringen tager hun sig af, når den sidste kunde er gået, og således handler det hele om dig, når du er der.

I forbindelse med en behandling i Klippe-Galleriet er det muligt at tilkøbe en vejledning. En vejledning er en session af 10 minutters varighed – eller hvor mange du måtte have brug for – hvor Joan Thykjær videregiver nogle af de teknikker og tips frisøren bruger når hun styler dit hår. Du får i praksis afprøvet hvordan du bedst styler dit hår, lærer hvordan du plejer og behandler håret bedst og arbejder med opsætning under Joans kyndige vejledning. Idéen er, at du selv skal lære det. Når dit hår er velplejet og velklippet, er det dig der kan gøre den daglige forskel. De fleste af os kender bare ikke til frisørens føn-teknikker eller ved hvordan man bedst og mest skånsomt bruger børste og produkter, og det er det, som en vejledning hos Klippe-Galleriet kan råde bod på. En vejledning er en god investering i dig selv, og resultatet er, at du hver dag – også på de travle – vil ligne en, der lige har været hos frisøren. En vejledning i forbindelse med klip eller øvrige behandlinger koster 100 kr. pr. 10. minut. Ønsker du en vejledning uden øvrig behandling, kan du købe en halv time til 350 kr.

LÆS OGSÅ:
Kulturmennesket

[column col=”1/2″]
ÅBNINGSTIDER:
Mandag kl. 10.00 – 14.00
Tirsdag – fredag kl. 10.00 – 18.00
Lukket hver lørdag og søndag.
Ferie uge 36 og 37.
[/column][column col=”1/2″]
Telefonen er åben for tidsbestilling
alle hverdage fra klokken 09.30.
Boulevarden 33 – 9000 Aalborg
Tlf.: 98 16 99 33
www.klippe-galleriet.dk
[/column]

Tidligere artikelChristian Cook: Mad – med mere..
Næste artikelGreta Tuckute: Mit kæreste eje

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here