Unisave er et nystartet rådgivningskoncept, der har til formål at skabe besparelser for erhvervsdrivende på deres daglige driftsomkostniger

Tekst: PIa Møller Søe
Foto: Simon Wedege

Idéen er, at du som virksomhed køber et abonnement, der alt efter antallet af ansatte koster mellem 1.995 og 19.995 kroner, og så kan du frit benytte dig af konsulentydelsen et år. Unisaves konsulenter analyserer din virksomheds driftsomkostninger, og skaber overblik over forsikringer, brændstofforbrug, kontorartikler, telefoni, strøm og vand med mere, hvorefter de sammensætter en pakke med konkrete tilbud, der kan spare din virksomhed for unødvendige udgifter og reducere de faste.

”Idéen er helt enkelt, at vi har samlet forskellige leverandører af produkter, som små og mellemstore virksomheder bruger i deres dagligdag, (hvorfor vi har)(og derfor har vi) mulighed for at tilbyde dem nogle rabatter, der kan spare dem penge på deres daglige drift,” siger Christian Vejby, der er konceptudvikler og idémand bag Unisave.

Unisave har en prisgaranti,der betyder, at hvis din virksomhed ikke som minimum kan spare abonnementsfee’et på samarbejdet, så tilbagebetales beløbet – i sidste ende vil det altså aldrig koste dig noget.

”Der er nogen af de virksomheder vi kontakter, der næsten synes det lyder for godt til at være sandt, og derfor vælger de at takke nej til at tale med os,” fortæller Christian Vejby. ”Jeg kan jo ikke forstå, at alle ikke er interesserede i at se,om de kan spare nogle penge. Man forpligter sig jo ikke til noget som helst,fordi man holder et uforpligtende møde med en af vores konsulenter.”

LÆS OGSÅ:
JARL: MIN NYSGERRIGHED ER IKKE BLEVET ÆLDRE

En mindre eller måske mellemstor virksomhed vil sjældent have som topprioritet at ringe rundt til otte forskellige telefon- eller forsikringsselskaber og indhente tilbud. Der er simpelthen ikke tid til det, men i virkeligheden er der mange penge at spare ved at gøre det.

Rigtigt mange virksomheder har ikke det overblik,der kræves hvis man konstant skal være opdateret – og derved finde – potentielt – store besparelser i den daglige drift.

”Vi talte med en tømrer på et tidspunkt, der takkede nej til et besøg fra vores konsulent, fordi han var gået fra 20 til 4 ansatte. Så spurgte jeg ham, om han havde husket at ringe til virksomhedens forsikringsselskab for at ændre arbejdsulykkeforsikringen. Det mente han ikke var nødvendigt, for han havde en løbende femårig aftale,” fortæller Christian Vejby. ”Hvad han ikke var klar over – før jeg fortalte ham det – var, at man altså betaler mellem 2 og 4.000 kroner pr. medarbejder om året på sådan en forsikring. For 16 ansatte er det altså minimum 32.000 årligt de næste fire år.”

Unisave har eksisteret siden februar i år, og virksomheden har allerede et solidt kundegrundlag og nogle rigtigt fordelagtige leverandøraftaler. Konceptet er skuet sammen sådan, at hver leverandør udbetaler et kick-back til Unisave, når virksomheden henviser en kunde. Alle leverandører indenfor samme kategori afregner samme kick-back, således at Unisave fuldstændigt uvildigt kan agere mellem de forskellige leverandører.

LÆS OGSÅ:
Her er iPhone Xs, iPhone Xs Max og iPhone Xr

”Vi har sikret os, at vi frit kan vælge det mest favorable tilbud – uden at der for os er nogen økonomisk gevinst ved at forfordele. Vi vil ikke være i lommen på nogen, og det skal altid være sådan, at vi vælger det der er bedst for kunden – og ikke det der er bedst for os,” konstaterer Christian Vejby.

I løbet af efteråret åbner Unisave en afdeling for private, der derved får samme mulighed for at spare penge på budgettet.

Unisave

Tidligere artikelForvandlingen: Åh Susanne
Næste artikelAnna Netrebko: En verdensstjerne kommer til byen

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here